„Pozycjonowanie czy Google Ads?” – odpowiedzi na to pytanie często szukają osoby, którym zależy na budowaniu rozpoznawalności w sieci. Dziś opowiemy nieco więcej o kampaniach Google Ads. Czy w dobie wszechobecnego Adblocka warto jeszcze inwestować w systemy reklamowe? Czym Google Ads różni się od pozycjonowania? Oto kilka cennych informacji na temat Google Ads – zapraszamy do lektury!
Google Ads – jak to działa?
Google Ads to system reklamowy marki Google, który powstał już ponad dwie dekady temu (do roku 2018 nosił nazwę Google AdWords). Na czym konkretnie polega ten system? Jest to forma płatnej reklamy w sieci – użytkownik opłaca kampanię, w ramach której odnośnik do promowanej strony wyświetla się wraz z wynikami wyszukiwania przeglądarki Google oraz na współpracujących z systemem stronach. Warto zaznaczyć, że link do promowanej strony wyświetla się zawsze na początku listy z wynikami wyszukiwania – jest również zgodny z frazami, wpisanymi przez użytkownika w okno przeglądarki. Tak więc podsumowując tę część, Google za drobną opłatą „podsuwa” użytkownikowi swojej przeglądarki naszą stronę jako jedną z pierwszych na liście przeglądania. Użytkownik jest wstępnie zainteresowany kliknięciem w nasz link, ponieważ temat strony jest związany z tym, czego i tak już szuka. Warto nadmienić, że bez odpowiedniego pozycjonowania taka strona nie wyświetliłaby się na tak wysokiej pozycji. Kolejna sprawa jest taka, że nie wyświetliłaby się wcale, jeżeli użytkownik stosuje Adblocka
Pozycjonowanie a Google Ads
Jaki jest cel prowadzenia kampanii Google Ads? Oczywiście wybicie strony na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google – czyli taki sam, jak pozycjonowania. Pozycjonowanie w największym uproszczeniu polega na optymalizacji treści i działania strony w taki sposób, aby trafiała ona w algorytmy wyszukiwarki Google, dzięki którym jest ona wybijana na wyższe pozycje. Chodzi tu między innymi o zawieranie fraz kluczowych w treściach zawartych na stronie – opisach produktów, zakładkach o mnie czy artykułach blogowych. Chodzi tu również o poprawę jakości działania strony poprzez optymalizację jej kodu. Warto w tym miejscu nadmienić, że pozycjonowanie strony to długofalowy proces, a wybicie każdej strony na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google wymaga czasu. Kampanie Google Ads przynoszą z kolei natychmiastowy efekt lecz kiedy z nich zrezygnujemy, strona spadnie na pozycję właściwą temu, jak widzi ją algorytm. Warto więc promować stronę obiema tymi drogami jednocześnie – w czasie gdy strona zajmie wysoką notę dzięki Google Ads, specjalista SEO ma czas na budowę jej pozycji w wyszukiwarce.