Ostatnie kilkanaście miesięcy dobitnie pokazało wszystkim, że należy być przygotowanym na wszelkie ewentualności. Szczególnie tyczy się to sprzedawców stacjonarnych, którzy ze względu na długotrwałe obostrzenia ledwo wiązali koniec z końcem. Warto podjąć pewne działania, dzięki którym możemy wytworzyć sobie poduszkę bezpieczeństwa na wypadek wszelkich niedogodności.
Sprzęt na najwyższym poziomie
Bez wątpienia każda osoba odwiedzająca sklep zwraca uwagę na jakość. Mowa tutaj nie tylko o oferowanych produktach lub ewentualnych usługach, ale o samych elementach wystroju sklepu. Przepalona żarówka może sprawić, że potencjalny klient zniechęci się do pozostawienia pieniędzy osobom, które nie są w stanie zadbać o tak proste i istotne sprawy. Dlatego też wszystko powinno być odpowiedniej jakości - od oświetlenia, przez panele lub kafle zdobiące podłogę, aż po kasy fiskalne. Poznań, Warszawa, a nawet miasta poza granicami Polski - na całym świecie panują takie same zasady, a klienci musza być przekonani o słuszności swojego wyboru.
Przeniesienie do świata wirtualnego
Chociaż sklepy stacjonarne pozostawały przez wiele tygodni przymusowo zamknięte, to mimo wszystko klienci w całej Polsce kupowali nowe produkty. Oczywiście było to możliwe dzięki specjalnym platformom sprzedażowym w przestrzeni online. Dzięki nim osoby w całym kraju mogły bez żadnego problemu przeprowadzić transakcję poprzez strony internetowe. Białystok, Warszawa, Katowice - w każdym miejscu w Polsce mieliśmy możliwość zakupu wszelakich produktów poprzez platformy sprzedażowe. Warto zastanowić się, czy nie powinniśmy także zastanowić się nad większym otwarciem się na świat internetowy. Nie oznacza to oczywiście konieczności wyboru pomiędzy swoim lokalem, a przestrzenią online - mnóstwo firm prowadzi swoje działania w sposób hybrydowy.
Docenienie sprzedawcy
Marketing szeptany już od starożytności stanowi niezwykle efektywny rodzaj reklamy. Dzisiaj to może jednak nie wystarczyć. Jeżeli chcemy wyjść ze swoimi produktami nieco dalej niż najbliższe sąsiedztwo, poza platformą sprzedażową w internecie musimy zatroszczyć się o odpowiednią reklamę w przestrzeni online. Odpowiednikiem marketingu szeptanego można nazwać wystawianie opinii. Google, czyli najbardziej popularna wyszukiwarka internetowa na świecie to doskonałe miejsce na takie działania. Warto również pomyśleć o innych niezwykle istotnych kwestiach, takich jak odpowiednie pozycjonowanie, czy też reklama w różnych mediach społecznościowych.