Prowadzisz własny biznes i zależy ci na zwiększeniu ilości zapytań ofertowych? Z pomocą przychodzi marketing internetowy i pozyskiwanie leadów B2B. W naszym dzisiejszym artykule podpowiemy ci, z jakich konkretnie narzędzi i rozwiązań możesz skorzystać, aby skutecznie zwiększyć ilość potencjalnych klientów!
Kampanie w mediach społecznościowych
Pierwsze rozwiązanie, które chcemy ci dzisiaj zaproponować, to wszelkiego rodzaju kampanie marketingowe prowadzone za pośrednictwem mediów społecznościowych. Możesz wykorzystać m.in. takie kanały jak reklama TikTok, Facebook Ads, Pinterest Ads czy LinkedIn Ads. Jeśli chodzi o pozyskiwanie leadów, to na pewno warto przyjrzeć się bliżej tej ostatniej opcji, ponieważ LinkedIn to portal branżowy, który skupia wyłącznie środowisko zawodowe z najróżniejszych segmentów. Co ważne, kampanie w mediach społecznościowych pozwalają wykorzystywać precyzyjne targetowanie.
Dobra strona lądowania
Kolejna kwestia dotyczy samej strony, na którą będzie kierowany ruch z prowadzonych działań marketingowych. Wielu właściciel firm nie zdaje sobie sprawy, że docelowe witryny firmowe nie do końca nakłaniają potencjalnych klientów do pozostawienia kontaktu w celu przedstawienia oferty. Aby zmaksymalizować efekty kampanii reklamowych, najlepiej zaprojektować specjalną stronę lądowania, czyli landing page. To z zasady prosta witryna, która jest zaprojektowana nowocześnie, a jej treść napisana została z wykorzystaniem języka korzyści. Wówczas to właśnie na nią kierowany jest ruch z takich działań, jak kampanie facebook ads. Użytkownik nie musi przekopywać się przez szereg informacji i podstron, ponieważ od razu ma dostęp do formularza i nakłoniony pozytywną treścią może pod wpływem emocji wypełnić formularz kontaktowy.
Reklama w wyszukiwarce
Najpopularniejszą formą pozyskiwania leadów w segmencie B2B jest wdrożenie płatnych kampanii w wyszukiwarce, które nazywane są także reklamami Google Ads. To rozwiązanie sprawdza się szczególnie w przypadku biznesów, których usługi należą do wysoce konkurencyjnej branży. Wówczas przy wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych możesz wyróżnić się na tle konkurencji, dzięki czemu potencjalni klienci łatwiej dotrą do twojej oferty. Co ważne, reklamy Google Ads pozwalają także na stosowanie niezwykle precyzyjnego targetowania odbiorców, co również przekłada się na widoczne efekty w postaci większej ilości zapytań ofertowych. Kampania w wyszukiwarce to również reklama wideo, która emitowana jest w obrębie popularnej platformy YouTube.