Jak obniżyć koszty otwarcia własnego sklepu stacjonarnego?

Jak obniżyć koszty otwarcia własnego sklepu stacjonarnego?

Posiadanie własnego biznesu to spełnienie marzeń wielu osób. Niezależnie od branży, otwarcie własnej działalności gospodarczej wiąże się zazwyczaj z kosztami, które trzeba ponieść na samym starcie. Podobnie jest w przypadku otwarcia własnego sklepu stacjonarnego. Sprawdź, jak obniżyć wspomniane koszty!

Kasa fiskalna

Pierwszą rzeczą, o którą powinna zadbać każda osoba chcąca otworzyć własny sklep, jest oczywiście kasa fiskalna. Jej posiadanie jest prawnie uregulowane, dlatego to absolutna podstawa w kwestii wyposażenia technicznego sklepu. Nowa kasa fiskalna to jednak nie lada wydatek, szczególnie wobec ostatnich zmian w tym zakresie. Co prawda niektóre branże mogą korzystać z kas online, jednak w przypadku sklepu stacjonarnego wydawanie klientom materialnych paragonów oraz faktur jest obowiązkowe. Jest jednak możliwość zakupu używanej kasy, dzięki czemu znacznie ograniczysz ten wydatek. Przed rozpoczęciem użytkowania kasy fiskalnej z drugiej ręki należy ją jednak dokładnie sprawdzić, najlepiej przy udziale wykwalifikowanych fachowców. Profesjonalny serwis kas fiskalnych, Poznań czy Warszawa – w każdym mieście znajdziesz tego typu punkt.

Komputer lub laptop

Poza kasą fiskalną wyposażenie stacjonarnego sklepu powinno obejmować również komputer. Jest to sprzęt niezbędny m.in. do prowadzenia różnego rodzaju dokumentacji, składania zamówień na towar, organizowania grafików dla pracowników czy zwyczajnej komunikacji z klientami. Zakup laptopa również dość mocno obciąża budżet początkujących przedsiębiorców, dlatego zdecydowanie warto wziąć pod uwagę sprzęt używany. Podobnie jak w przypadku kas fiskalnych, urządzenie warto najpierw zweryfikować pod kątem sprawności oraz przy okazji wgrać niezbędne oprogramowanie. Niezależnie od tego, jaki model laptopa wybierzesz, na rynku funkcjonują setki fachowców, którzy pomogą ci doprowadzić go do pełnej sprawności. Oczywiście najlepiej postawić na Macbook’a, który posłuży ci przez wiele kolejnych lat. Tani i dobry serwis Apple, Kraków czy Trójmiasto – w każdym regionie znajdziesz wielu chętnych do pomocy specjalistów.

Niezbędne oprogramowanie

Wspomnieliśmy już o niezbędnym oprogramowaniu, które trzeba zainstalować na zakupionym laptopie. Jeśli chcesz efektywnie prowadzić swój sklep, będziesz potrzebować przede wszystkim narzędzi do wykonywania kalkulacji (excel), tworzenia prezentacji multimedialnych dla kontrahentów (power point) oraz tworzenia dokumentów tekstowych (word). Dostęp do wszystkich tych narzędzi uzyskasz wykupując specjalną licencje microsoft 365. Jeśli chcesz zaoszczędzić, poszukaj w sieci różnego rodzaju kodów rabatowych i promocji.


Share Tweet Send
0 Komentarze
Loading...
You've successfully subscribed to
Great! Next, complete checkout for full access to
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.